Leverans

Vi skickar alla beställningar helgfria vardagar före kl. 12.00. Normal leveranstid är 1–3 arbetsdagar till ditt närmaste PostNord-ombud. Du får ett spårningsnummer via e-post. Vid förseningar har du rätt att häva köpet genom att kontakta oss.

Betalning

Vi erbjuder betalning via Klarna:

  • Direktbetalning med kort, Swish eller banköverföring
  • Faktura med 30 dagars betalningsfrist eller månadsfaktura
  • Delbetalning enligt Klarnas villkor

Vid kortköp används 3D-Secure för extra säkerhet. Företagskunder kan betala via faktura, e-faktura, kort eller direktbetalning.

Ångerrätt och öppet köp

Du har 60 dagars öppet köp från det att du mottagit din vara. Vid retur ska varan skickas tillbaka inom 60 dagar. Vid delad leverans gäller tidsfristen från den sista varan. När du kontaktat oss får du en förbetald fraktsedel. Full återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit varan, förutsatt att den är oanvänd och i säljbart skick. Vid retur av använda produkter kan värdeminskningsavdrag göras. Om varan bedöms som osäljbar uteblir återbetalning, men du har rätt att få tillbaka produkten på egen bekostnad.

Returer skickas till: caseofsweden

Outlösta paket

Om ett paket inte hämtas ut inom 7 dagar returneras det till oss. En avgift på 399 kr debiteras för hantering, frakt och administration. Outlösta försändelser omfattas inte av ångerrätten.

Reklamation

Du har rätt att reklamera en vara inom tre år från mottagandet. Fel ska meddelas till oss inom två månader från att de upptäckts. Vid godkänd reklamation ersätter vi samtliga kostnader. Vi förbehåller oss rätten att åtgärda felet genom reparation, omleverans eller återbetalning. Varan ska skickas till oss inom två månader efter att reklamationen har meddelats.

Vid transportskador ber vi dig kontakta oss omgående. För att påbörja en reklamation, kontakta kundservice@caseofsweden.se och bifoga bilder samt en beskrivning av felet. Vid godkänd reklamation får du en ny vara till samma värde.

Reklamationer skickas till: caseofsweden

Vid tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Mer information finns på www.arn.se. Du kan även använda EU-kommissionens plattform för tvistlösning online.

Åldersgräns

Du måste vara minst 18 år för att handla hos caseofsweden, eller ha målsmans godkännande.

Integritetspolicy

När du registrerar dig för vårt nyhetsbrev, genomför ett köp eller lämnar dina kontaktuppgifter godkänner du att vi lagrar och behandlar dina uppgifter för att kunna fullfölja våra åtaganden och förbättra din kundupplevelse. Vi delar aldrig personuppgifter med tredje part utan ditt samtycke.

Varför samlar vi in information

Vi samlar in uppgifter för att kunna leverera din beställning, ge rekommendationer och anpassa vår marknadsföring. Vissa uppgifter sparas enligt lagkrav under en viss tid.

Personuppgiftsbehandling

Vi behandlar personuppgifter som namn, e-postadress, telefonnummer och leveransadress. Syftet är att hantera din order, kommunicera med dig och samarbeta med våra betal- och logistikpartners. Den rättsliga grunden är det köpeavtal du ingår med caseofsweden. Uppgifterna lagras under den tid som krävs för att uppfylla garantivillkor.

Du kan när som helst kontakta oss på kundservice@caseofsweden.se för att få information om vilka uppgifter vi har om dig, begära rättelse eller radering. Vid klagomål kan du vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten.

Lagar och rutiner

caseofsweden följer gällande lagstiftning enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Mer information finns på www.datainspektionen.se.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, prisjusteringar, produktförändringar och färgavvikelser.

Säker betalning

Vi använder Klarnas kassasystem med stöd för 3D-Secure, en säkerhetslösning för kortköp online som kräver verifiering med lösenord utöver kortuppgifter.

Policy för produktomdömen

Alla produktrecensioner som publiceras på caseofsweden är skrivna av verifierade kunder. I vissa fall erbjuds rabatt som tack för att du lämnar ett omdöme. Genom att lämna ett betyg godkänner du att vi får använda innehållet kostnadsfritt i vår kommunikation.

Vi använder kundernas feedback för att kontinuerligt förbättra våra produkter och tjänster.